התקנת מצלמות אבטחה - GNET

רמי גולן. מערכות תקשורת מיגון ואבטחה.

הקמת רשת מחשבים לבית ולעסקים

הקמת רשת מחשבים לעסקים 

רשתות ממוחשבות הולכות ונעשות נפוצות בעסקים רבים, וכיום ניתן למצוא בכמעט כל חברה או עסק מודל כזה או אחר של רשת מחשבים. הקמת רשתות תקשורת ממוחשבת דורשת תכנון מעמיק, הכרות עם צרכי המשרד או העסק, ושימוש במכשירים הנכונים לקבלת התוצאה האופטימלית.

מה זה בכלל רשת מחשבים לעסק

רשת מחשבים מאפשרת חיבור והעברת מידע בין מספר מכשירים שונים במקום העבודה. כמובן שהגדרה זו הינה כללית ופשטנית, אולם היא מציגה בצורה ברורה את הצורך הבסיסי ברשת מחשבים בכמעט כל בית עסק – בין אם מדובר במשרד קטן ובין אם מדובר בסניף ענק – כמעט כל עסק צריך רשת ממוחשבת אשר תאפשר לו להעביר נתונים, לקבל תקשורת, להעלות קבצים, להשתמש בתוכנות, להתחבר לענן וכדו'.

כיצד מקימים רשת תקשורת מחשבים?

הקמת רשת תקשורת מחשבים חדשה היא מורכבת, והיא נעשית בשיתוף פעולה של העסק וחברת ה-IT המתמחה בהתקנת רשתות תקשורת ממוחשבות. הליך ההקמה נעשה בכמה שלבים.

גלריית תמונות

שלב א – הגדרת הצורך

בשלב הראשון יש לזקק ולחדד את צרכי העסק – האם יש צורך בפריסה ארצית או בפריסה מקומית? מה רמת העומס שצפויה להיות על הרשת? כמה משתמשי קצה משתמשים במערכת? אילו מכשירים צפויים להיות מחוברים לרשת? מהי רמת האבטחה שהעסק צריך? לאחר מענה על שאלות אלה, ושאלות רבות נוספות, ניתן לגשת לשלבים הבאים.

שלב ב – פריסת תשתיות

הנחת התשתיות תקשורת לרשת מחשבים עסקית דורשת ניסיון וידע מקצועי רב. הנחת התשתיות כוללות למשל פריסת כבלים לנקודות השימוש, הרכבת ארונות תקשורת, הצבת חדרי שרתים, הקמת תשתית טלפונית וכדו'. כמובן שתצורת הפריסה משתנה במידה רבה מעסק לעסק, על פי צרכי הלקוח.

שלב ג – הפעלה ומישוב

לאחר ההקמה הראשונית ישנה תקופת ניסיון מסוימת, במהלכה מלווה חברת ה-IT את בית העסק מקרוב, ומקבלת ממנו משובים תכופים. תקופה זו נועדה לוודא שהמערכת עובדת כהלכה, ובמקביל היא מוגדרת כתקופת חפיפה, בה מדריכה חברת ה-IT כיצד להשתמש בכלים החדשים העומדים לרשות העסק.

רמי גולן - מומחה להקמת והתקנת רשתות תקשורת

שלב ד – תחזוקה ותמיכה

לאחר תום שלבי ההקמה והניסיון, נכנסת המערכת לפעילות שוטפת, במהלכה מלווה חברת ה-IT את בית העסק מרחוק, ומבצעת עבודות תחזוקה וטיפולים שגרתיים לשימור המערכת. במידה ושלבי ההקמה נעשו בצורה טובה, עבודות התחזוקה צפויות להיות מינימליות ולכלול בדיקות שגרתיות בכל מספר חודשים בלבד.

סוגי רשתות מחשבים לעסק

את רשתות המחשבים מקובל לחלק לשני סוגים עיקריים:

  • רשת LAN (Local Area Network) – רשת זו מתאימה לסניפים מקומיים או לבתי עסק בעלי מקום עבודה אחד, והחיבור הוא באמצעות כבלים. שימו לב שרשת ה-LAN אינה מוגבלת במספר המשתמשים, אולם היא מתאימה לפריסה מקומית בלבד.
  • רשת WAN (Wide Area Network) – רשת זו מתאימה לעסקים בעלי פריסה רחבה של מספר סניפים ברחבי הארץ (ואפילו בעולם). אפשר לומר שרשת WAN היא צירוף של מספר רשתות LAN מקומיות.

בתוך שני הסוגים הללו ניתן למצוא עוד תתי סוגים שונים כגון רשת WLAN המספקת פריסה מקומית אלחוטית באמצעות ה-Wi-fi, רשת ה-WWAN המספקת פריסה רחבה באמצעות רשת סלולארית, ורשת WPAN המספקת פריסה ממוקדת מאד, בדומה לפריסת תקשורת Bluetooth.

מלבד חלוקה זו ניתן לחלק את הרשתות לפי מאפיין אחר – היררכיה. קיימים שני סוגים עיקריים של רשתות ממוחשבות:

  • Peer 2 peer – ברשת זו כל מחשבי החברה מוגדרים כבעלי מעמד זהה, וכולם בעלי אותה ה"סמכות" ואותה רמת הרשאה.
  • Server client – ברשת זו המחשבים מחולקים על פי היררכיה, כך שחלק מהמחשבים מוגדרים כ-server וחלקם מוגדרים כ-client. היררכיה זו מאפשרת חלוקת הרשאות, כך שחלק מהמחשבים יכולים לצרוך מידע או להשתמש בתוכנות מסוימות בלבד, ואילו חלק מהמחשבים יכול לנהל ולבצע פעולות רחבות. כמובן שהגדרת המחשב כ-server דורשת ממנו יכולת לעמוד בעומסים גדולים יותר, ועליו להיות מגובה בשרתים תואמים.

אם אתם זקוקים להקים רשת מחשבים מוזמנים לפנות למתקין מצלמות אבטחה מקצועי רמי גולן הבעלים של חברת G-NET עם נסיון מוכח בהקמת רשת תקשורת מחשבים מקצועית. אז פנו אלי עוד היום להצעת מחיר משתלמת !

השירותים שלנו

לייעוץ והצעת מחיר אנא השאירו פרטים או התקשרו: 050-6718202

השאירו פרטים ואחזור אליכם

אתם במרחק כמה שניות משירות יוצא מן הכלל

דילוג לתוכן